Version 3.0 coming soon

Re: Version 3.0 coming soon

Postby carry2web » Thu Sep 17, 2009 11:27 pm

Hi Chris,

New here, love the straight forward to-the-point approach on your availability calendar. Have looked at dozens of calendar systems to find yours that seems to fit best for our purpose.
I've seen you're pretty busy at the moment and the release 3.0 install is not getting wrapped.

May I suggest you release as-is as alpha for pilot tests?
HTH
regards
Carry
carry2web

Postby graviteski » Mon Oct 05, 2009 10:25 am

Hi Chris,

I've been using version 2.0 on a site I've been developing for a while now and can't wait to get my hands on your new version which answers most, if not all, of the shortcomings of the earlier versions - it's looking fantastic!

Can I second carry2web's suggestion of putting an as-is alpha version up to allow us developers to start to speculate how we will best integrate it with our sites (especially database structure modifications from the last version)?

Surely clients can wait! :lol:

Keep up the great work!
graviteski
graviteski

Postby kasafacil » Thu Oct 15, 2009 1:47 am

Hola Chris, he leido que has enviado el enlace en .zip del nuevo calendario a algunos members, es posible que me lo envies a mi tambien?, me gustaria implementarlo en la web pronto.

gracias
Miguel
kasafacil

Postby chris » Thu Oct 15, 2009 12:31 pm

hola,
ya te he enviado un pm.
Chris
chris
Site Admin

Postby vitogq » Wed Oct 21, 2009 3:17 pm

Hola Chris, lo primero agradecerte este trabajo que estas haciendo con este calendario.

Me dedico al turismo rural y ha supuesto un gran avanze para mi el encontrar tu codigo, al cual le hecho algunas modificaciones.

Para no tener que combinar teclas he puesto las posibles opciones en un menu superior y luego basta con pulsar sobre el dia para que se marque ese estado, este cambio lo he hecho para poder definir la temporadas en las que se aplican las tarifas. Si quieres que te envie el codigo para ayudarte a mejorar no hay problema.

He leido un comentario en el que dices q existe la posibilidad de seleccionar un mes entero con solo pulsar el nombre, no he sido capaz de encontrarlo, si me lo pudieras enlazar te lo agradeceria. Y estudiaria como poder aplicarlo para semanas o columnas de dia (fines de semana).

Me dedico al turismo rural en la provincia de Granada.

Un saludo.
vitogq

Postby chris » Wed Oct 21, 2009 3:55 pm

Hla,
Me alegro que te ha servido mi script de disponibilidad :)

¡Estas en Granada! Hace un par de semanas me fue con mi familia a una casa rural en (cerca de) Orgiva, la verdad es que lo pasamos muy bien y la casa era preciosa. También tuvimos mucho suerte con el tiempo :)

Por lo que dices, me imagino que estas usando la version 2 ya que, en la nueva version (3) ya no utilizo las teclas para definir estados y tiene una sistema parecida de lo que has explicado para definir los estados.
Espero que no sea demasiado tarde pero te pongo el url (en desarrollo) para este nueva versión:
http://www.ajaxavailabilitycalendar.com
Actualmente no he hecho publico el descarga ya que aun me queda unos detalles por terminar (con la web, no con el script) pero si te interesa puedo enviarte el código fuente.

El tema de los reservar por mes esta en algun post en este foro, lo buscaré.....

En fin, saludos desde Malaga :)

Chris
chris
Site Admin

Postby crockej » Sat Nov 07, 2009 12:53 am

Hi Chis
Been waiting for the official release of 3 but need to incorporate your calendar on a website and don't want to use v2 unless I have to. Can I get the code for 3?

Appreciate it greatly
Joe
crockej

Postby chris » Sat Nov 07, 2009 1:51 pm

Hi there,
Sorry, you have (all) been waiting patiently a long time...

Thanks to the feedback of current beta testers I have made a couple of changes and fixed a couple of minor bugs.
I ahve also been been working in the language administration this morning so I should be able to make up a new zipped copy sometime later today.
I will keep you posted....

Chris
chris
Site Admin

Postby rcph » Fri Nov 27, 2009 7:44 pm

Hi Chris,
can be adjusted ajax script to write the value list_order shape 01, 02, 03... or start 11, 12, 13...? Because the problem is the dump where value list_order > 10 :(

Petr
rcph

Postby honey4d » Mon Nov 30, 2009 2:04 am

Hello Chris. I really like the look of version two so was just wondering if you could give me some idea of when it might be available for download? Thanks Jon
honey4d

PreviousNext

Return to General Topics